خرید دتکتور نشت آب یک هزینه یا یک سرمایه گذاری!
 

چطور بدانیم که در خانه نشت آب وجود دارد؟ چک کردن کنتور آب و تماس با تکنسین ها از روش های معمول رفع این مشکل است و یا گاهی منتظر می مانیم تا مشکل جدی تر شود و سپس به دنبال یافتن محل نشت آب خواهیم بود و اگر مانند بسیاری از افراد تجربه ای برای کارهای تاسیساتی نداشته باشیم تقریبا شانس پیدا کردن محل نشت آب صفر است و یا تصور کنید وارد منزل خود می شوید و تلویزیون 65 اینچی تان تبدیل به یک باکس فلزی و شیشه ای بلااستفاده شده است. فرش ها و سایر لوازم خانگی شما کاملا خیس و احتمالا دستگاهای برقی، دیگر قابل استفاده نیستند.

می تواند اینطور نباشد... 

پیشگیری بهترین راه حل است. از آنجایی که زمان برای رفع مشکل نشت آب بسیار با اهمیت است، شما به یک روش کارآمد نیاز دارید. سنسورهای نشت آب می توانند از بروز این مشکلات و ایجاد خسارت در ساختمان ها جلوگیری کنند. دتکتورهای نشت آب گزینه ای مناسب و جزء ضروری در سیستم خانه هوشمند به شمار می روند.  

در این بخش، قصد داریم مزایای یک دتکتور هوشمند نشت آب و نحوه کارکرد اتوماسیون خانگی که موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود را به شما نشان دهیم.

 

 

دتکتورهای نشت آب چگونه کار می کنند؟
نشت آب یکی از شایع ترین علل ایجاد خسارات در ساختمان ها است. چه این نشت آب از لوازم خانگی قدیمی، لوله کشی ها و یا از سقف باشد، نتیجه یکسان است و همگی هزینه زیادی را برای شما در بر خواهد داشت. مگر اینکه شما با کمک دتکتورهای نشت آب از شروع نشت آب در منزل خود مطلع شوید.
سنسورهای نشت آب سنتی در هنگام تشخیص نشت آب، زنگ هشدار محلی را به صدا در می آوردند. بنابراین حضور فرد در محل برای مطلع شدن از وضعیت ضروری بود. با ظهور فن آوری های هوشمند، دتکتورهای هوشمند نشت آب عرضه شدند که می توانند از هر فاصله ای و در هر زمانی پیام هشدار را به تلفن همراه شما ارسال کنند.
امروزه چندین نوع سیستم تشخیص نشت آب وجود دارد که به روش های مختلفی کار می کنند. رایج ترین نوعی که برای مصارف خانگی در نظر گرفته شده است سنسورهایی هستند که دارای دو نقطه تماس فلزی می باشند که در صورت تماس با آب یک مدار الکتریکی را تشکیل می دهند. این مدار الکتریکی سیگنال را به هر سیستم نظارتی مورد استفاده در محل ارسال می کند.    
 همه ی کاری که باید انجام دهید این است؛ دتکتور هوشمند نشت آب را در نزدیکی محلی که احتمال وقوع نشت آب وجود دارد مانند اطراف لوله ها و یا لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی، سینک و...  قرار دهید و اپلیکیشن مورد نظر را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید. به این ترتیب شما هشدار بروز هرگونه نشت آب را بلافاصله بر روی تلفن همراه خود دریافت می کنید.
اغلب دتکتورهای کنونی از طریق یک پانل مرکزی با سیستم هوشمندسازی خانه یکپارچه سازی می شوند. بنابراین با افزودن شیرهای برقی هوشمند به سیستم خانه هوشمند، در صورت دریافت پیام هشدار نشت آب از هر فاصله ای و در هر زمانی قادر به کنترل جریان آب خواهید بود.


برای خرید یک دتکتور نشت آب چند فاکتور مهم را فراموش نکنید:
الزامات اتصال: برخی از سیستم های تشخیص نشت آب از طریق شبکه WiFi منزل شما کار می کنند در حالی که برخی دیگر باید با پانل مرکزی سیستم خانه هوشمند یکپارچه سازی شوند. بدون اتصال به اینترنت ، دتکتور تشخیص نشت آب نمی تواند به شما درمورد مشکلی که رخ داده است اطلاع رسانی کند. و اگر قصد خرید دتکتوری را دارید که نیاز به اتصال به پانل مرکزی سیستم خانه هوشمند شما را دارد، حتماً یک دتکتور سازگار با سیستم خانه هوشمندتان تهیه کنید. برخی از سنسورها فقط با پانل هایی که پروتکل ارتباطی مشابه دارند کار می کنند. 
محل قرار گرفتن: همانطور که گفته شد ممکن است شما چندین دتکتور نشت آب با توجه به فضاهای موجود در منزل خود احتیاج داشته باشید. علاوه بر این پیش از انتخاب، اطمینان کسب کنید که کابل دتکتور برای قرار گرفتن در محل مورد نظر به اندازه کافی بلند است.
منبع تغذیه : اکثر دتکتورها با باتری کار می کنند، ولی برخی از آنها با برق DC تغذیه می شوند. بنابراین منبع تغذیه مناسب با سنسور خریداری شده خود را فراهم کنید.
 

 نکته این است که خرید این دتکتور یک سرمایه گذاری محسوب می شود نه یک هزینه!
نشت آب و خسارت وارده به لوازم خانگی و ساختمان و همچنین در اغلب موارد به آپارتمان های همسایه هزینه های هنگفتی را برای جبران به دنبال دارد. که به سادگی با این گجت هوشمند قابل پیشگیری است. کاهش هزینه قبض آب، جلوگیری از هدر رفت آب و استفاده بهینه از منابع آب، محافظت از سایر گجت های خانه هوشمند و لوازم خانگی و محافظت از ساختمان از مزیت های دیگر نصب یک دتکتور نشت آب در منزلتان است. همه این موارد نشان می دهد که خرید و استفاده از این گجت نه تنها هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری هوشمندانه در پیشگیری از هزینه های احتمالی جبران خسارت می باشد.

 
داشتن یک دتکتور نشت آب در منزل یک انتخاب هوشمندانه است حتی اگر یک خانه هوشمند نداشته باشید!

 

مطالب مرتبط

همکاری با شهر هوشمند گیلسا
راه های ارتباطی با ما